Breaking news!

Oei!? Weer nen tweet van den Donald of zo? Haha. Neen, niet echt. Gewoon. Een kopbreken in mijn euh kop.

Dubbelepunt.

Ben jij toe aan het opbreken van de Big Four (Google, Apple, Amazon en Facebook)? Aan opdeling in en terugkeer naar hun vroegere happy single status? Back to LAT, maar dan zonder de T? Google Search scheidt van YouTube. Facebook dumpt Instagram. Amazon spint-off haar Web Services. Zoiets.

Niet dat de insiders er zelf al uit zijn. Kijk hier [Hola! Nu nog niet op klikken! Straks. Op ’t einde van deze post ne keer weerekeern. Lees eerst verder:] maar eens naar het pitchy debat tussen Scott Galloway, marketingprofessor aan de NYU Stern School of Business, en Richard Kramer van Arete, onafhankelijk tech researcher.

Jarenlang al meent Galloway zijn mening. Vooral over de FAANGs (Facebook, Apple, Amazon, Netflix, Google). Ongezouten, vaak gepeperd. Zo pleit hij op maandag voor een ontmanteling van al die too big to fail mastodonten. Maar donderdag bleit hij bijna van bewondering voor hun disruptieve strategie.

In de video van hierboven jumpen beide denkers van de ene vraag naar het andere antwoord.

En? Wat denk jij?, wie wint de barrage?

 

De amazone ment.

Yee-hee! Galloway in galop! Draaf nu eens door naar zijn gratis vat vol dagelijkse inzichten. In deze kijkdoos van IT-research- en adviesgigant Gartner (dat Galloway’s benchmarking L2 onlangs inlijfde) krijg je inkijk in hippe brands en tools. Bijvoorbeeld via deze video, ook vrij vertaald naar tekst.

Wil je het nog verser van de pers? Kijk dan meteen Galloway’s eyeopener van 21 januari 2019 hier diep in de ogen!

Bijleren geblazen hé, M/V/X! Bijvoorbeeld waarom Galloway ‘woke’ (jouw sociaal bewustzijn) de business strategie van de toekomst noemt. Of hoe de grote technologiebedrijven de gezondheidszorg zullen inpalmen, met Amazon op kop. Want hoe jij online shopt is hoe je leeft is hoe (on)gezond je bent. En koningkeizeradmiraal, Amazonnen doen we allemaal. [Hm, geef mij de korrel zout eens door.]

En Galloway steekt zijn tong nog dieper in cheek. Ken je rundle (recurring revenue bundles) al? En wistjedatje nu ook zero click ordering hebt? En daagt het je al waarom onze Scott D-Day nu A-Day noemt?

Weet je. Nodig anders eens een Gartner/L2’s insights nieuwsbrief uit.

En wie dan niet weg is,

is genudget. Richting onmisbare stuff. Sampling free samples, of Amazons Scout en Echo (jaja, een Alexa-hubje in je auto), of hoe Amazon zich nu ook op influencer marketing gooit. En over Europa dat in spagaat gaat met de FAANGs.

Copyrightgedoe belet mij hier te citeren, maar onder deze post vind je enkele to the point hyperlinks.

 

Kortom,

lees of bekijk eens iets van Galloway nu de lente nog winterslaapt. En kom te weten (jaja, al goed, ook ik zit met dat dubbel gevoel) hoe jouw onderneming zich future proof kan meten met een Amazon.

[OMG, er zit een korrel strooizout in mijn oog.]

 

*

Disclaimer. Ook nú weer: dit is géén beleggingsadvies. Dus néééén, ook niét voor dat Amazon – ikzelf bezit vandaag géén Amazon-aandelen! – of een andere FAANGer. Raadpleeg eerst je spaargelddokter!

*

Hyperlinks/source texts/credits :

Must see’s:

https://www.l2inc.com/daily-insights/dld-munich-19-nineteen-with-scott-galloway

https://www.l2inc.com/daily-insights/why-the-breakup-of-the-four-will-never-happen

https://www.l2inc.com/daily-insights

Might read’s:

https://www.l2inc.com/daily-insights/what-brands-should-do-in-2019

https://www.l2inc.com/daily-insights/no-mercy-no-malice/2019-predictions

https://www.l2inc.com/daily-insights/scouting-for-goods

https://www.l2inc.com/daily-insights/amazon-targets-the-auto-aftermarket

https://www.l2inc.com/daily-insights/amazon-wants-you-to-sample-sampling

https://digiday.com/marketing/amazon-influencer-marketing-looming-giant/

Tot de volgende!

Geplaatst in Blog en getagd met , , , , , .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *