Van de strips van Larcenet en Jommeke over gelaagde literatuur à la Borges tot de ver-beeldende Nordic Noirs. Iedereen heeft wel een verhaal te vertellen.

Lastiger klikt het met je bedrijfsverhaal, hé. Want jouw corporate story, dat moet zakelijk, zulle. Bloedserieus. En suuuuupersaai.

Jouw onderneming bloeit en heet dynamisch en innovatief te zijn, maar haar verhaal stikt in gortdroge geschiedenis (o wat een copy kuchkuch). In het beste geval flikt je marketeer nog wat flauwe familiale anekdotes vanonder het stof. En anders verslikt je afdeling marketing zich wel in wartaal over missie en visie en strategie.

Mag het iets méér zijn, zegt jouw beenhouwer dan.

Hier, nog een schelleke geschrijf.

Tussenkopje

In aanloop naar deze blog schreef ik flash fiction over The woman in the wordshop. Business verhaaltjes over een ondernemer en haar klant. Neen, geen expliciete sales funnels. Het zijn maar simpele verhaaltjes,

toch?

Hmm.

Durf jij tussen de regels te lezen?

Laat jouw bedrijf dan ook eens

buiten de verhaallijntjes kleuren:

https://visualverse.org/submissions/well-just-a-thought/

https://zeroflash.org/2018/10/25/business-as-usual-by-franck-vanhee-a-zeroflash-standalone-story/

Spare Change by Franck Vanhee

http://www.short-humour.org.uk/10writersshowcase/irrefutile.htm

*

In een verder verleden had ik zelfs een opinie.

Fwiw:

:ttps://econopolis.be/guest-post-the-quest-for-a-plain-vanilla-lexicon-nl/

https://econopolis.be/sunday-s-cafe-pedrocchi-an-ends-game-en/

*

Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn